Hälsocentral

Om Coronaviruset

Med anledning av Coronavuruset gäller nu särskilda rutiner för kontakter med vården. Om du har förkylningssymptom ska du ej besöka primärvården utan hålla dig hemma. Vid svårare symptom ring 1177 för rådgivning.

Se nedan hemsidor för ytterligare information

Norrlandskliniken är en privat hälsocentral med landstingsavtal. Det innebär att alla är välkomna att lista sig hos oss. Vi omfattas av samma regler och avgifter som övriga hälsocentraler i Västerbotten. På www.1177.se finns mer information om hälsovalet och övriga sjukvården i länet.

Se respektive flik för information och kontaktuppgifter till våra olika delverksamheter och mottagningar.

Nyheter

• 7 MAJ, 2020

Tack för all hjälp!

Vi har nu varit igång med vår infektionsmottagning i tre veckor och flödet fungerar väldigt bra. Tack vare våra samarbetspartners i detta kan vi nu hålla vår ordinarie mottagning öppen för våra ordinarie patienter. Vi vill därför riktiga ett stort tack till alla som hjälpt till att möjliggöra detta: Nordiska Centrumhus (lokaler), NCC (bygg), UMIA