• Distriktssköterska/diabetessköterska

BeskrivningNorrlandskliniken Hälsocentral är en fullt utbyggd primärvårdsenhet som är privat men drivs på uppdrag av Region Västerbotten och ingår i Hälsoval Västerbotten. Här möter vi vårdsökande i alla åldrar och faser i livet. Förutom hög tillgänglighet och medicinsk kompetens vill vi ge service och bemötande utöver det förväntade. På Norrlandskliniken har vi kvalitetsmedvetna, kompetenta och

• Särskilda rutiner för Coronaviruset

Med anledning av Coronaviruset gäller nu särskilda rutiner för kontakter med vården. Om du har förkylningssymptom ska du ej besöka primärvården utan hålla dig hemma. Vid svårare symptom ring 1177 för rådgivning.   Se nedan hemsidor för ytterligare information https://www.1177.se/Vasterbotten https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/

• Fysioterapeut till Norrlandskliniken

Beskrivning av verksamheten Norrlandskliniken Hälsocentral är en fullt utbyggd primärvårdsenhet som är privat men drivs på uppdrag av Region Västerbotten och ingår i Hälsoval Västerbotten. Här möter vi vårdsökande i alla åldrar och faser i livet. Förutom hög tillgänglighet och medicinsk kompetens vill vi ge service och bemötande utöver det förväntade. Vid Norrlandskliniken bedrivs även

• Frågor om Coronaviruset

Har du frågor om coronaviruset utan att ha symtom som hosta, feber eller andningsbesvär? Då ska du besöka Folkmyndighetens webbplats. Du kan även ringa det nationella  informationsnumret 113 13. Har du symtom och behöver rådgivning ringer du telefonnummer 1177.