• Tack för all hjälp!

Vi har nu varit igång med vår infektionsmottagning i tre veckor och flödet fungerar väldigt bra. Tack vare våra samarbetspartners i detta kan vi nu hålla vår ordinarie mottagning öppen för våra ordinarie patienter. Vi vill därför riktiga ett stort tack till alla som hjälpt till att möjliggöra detta: Nordiska Centrumhus (lokaler), NCC (bygg), UMIA

• Pressmeddelande – Öppenvårdsmottagning med infektionsprofil

Norrlandskliniken öppnar separat öppenvårdsmottagning med infektionsprofil. I syfte att särskilja flödet mellan potentiellt infekterade patienter, av tex Corona, från övriga patienter öppnar Norrlandskliniken en infektionsmottagning med 11 mottagningsrum i separata lokaler på Företagsparken Glimmern i Umeå. Målsättningen är att mottagningen ska kunna öppna under vecka 16. Hela projektet görs möjligt genom ett nära samarbete med

• Distriktssköterska/diabetessköterska

BeskrivningNorrlandskliniken Hälsocentral är en fullt utbyggd primärvårdsenhet som är privat men drivs på uppdrag av Region Västerbotten och ingår i Hälsoval Västerbotten. Här möter vi vårdsökande i alla åldrar och faser i livet. Förutom hög tillgänglighet och medicinsk kompetens vill vi ge service och bemötande utöver det förväntade. På Norrlandskliniken har vi kvalitetsmedvetna, kompetenta och

• Särskilda rutiner för Coronaviruset

Med anledning av Coronaviruset gäller nu särskilda rutiner för kontakter med vården. Om du har förkylningssymptom ska du ej besöka primärvården utan hålla dig hemma. Vid svårare symptom ring 1177 för rådgivning.   Se nedan hemsidor för ytterligare information https://www.1177.se/Vasterbotten https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/