• Egenprovtagning för covid-19 i Västerbotten

Från och med den 13 juli erbjuder Region Västerbotten allmän egenprovtagning för covid-19 på ett antal platser i länet. På 1177.se finns information om egenprovtagning för allmänheten och personer som arbetar inom vård, omsorg eller andra samhällsviktiga verksamheter: https://www.1177.se/Vasterbotten/sjukdomar–besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19–coronavirus/covid-19-coronavirus/egenprovtagning-for-covid-19-i-vasterbotten/ Med hjälp av ett provtagningskit tar du provet på dig själv för att se om du

• Patientinformation sommar 2020

Vecka 25 till och med 33 har Norrlandskliniken neddragen bemanning och verksamhet.   Särskilda telefontider Huvudnummer rådgivning/tidsbokning: vardagar 08.10-16.00 (Gäller vecka 25-34) Fysioterapi/sjukgymnastik: tisdag, onsdag, torsdag 08.00 till 09.00. (Gäller vecka 26-33) Barnavårdscentral (BVC): alla vardagar 08.10 till 09.00. (Gäller vecka 26-34) Barnmorska/mödrahälsovård (MVC): alla vardagar 08.10 till 09.00 (Gäller vecka 29-33)     Receptionen  Som vanligt

• Tack för all hjälp!

Vi har nu varit igång med vår infektionsmottagning i tre veckor och flödet fungerar väldigt bra. Tack vare våra samarbetspartners i detta kan vi nu hålla vår ordinarie mottagning öppen för våra ordinarie patienter. Vi vill därför riktiga ett stort tack till alla som hjälpt till att möjliggöra detta: Nordiska Centrumhus (lokaler), NCC (bygg), UMIA

• Pressmeddelande – Öppenvårdsmottagning med infektionsprofil

Norrlandskliniken öppnar separat öppenvårdsmottagning med infektionsprofil. I syfte att särskilja flödet mellan potentiellt infekterade patienter, av tex Corona, från övriga patienter öppnar Norrlandskliniken en infektionsmottagning med 11 mottagningsrum i separata lokaler på Företagsparken Glimmern i Umeå. Målsättningen är att mottagningen ska kunna öppna under vecka 16. Hela projektet görs möjligt genom ett nära samarbete med